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Catching Up With the News

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Chief of Air Staff Reviews RMC’s new Aeronautical Engineering Program

The newly created Aeronautical Engineering program, housed within the Mechanical Engineering Department at RMC, was pleased to host the Chief of Air Staff, LGen Watt, to discuss the extensive progress of this exciting endeavour. The visit involved a briefing of the milestones achieved to date, and upcoming challenges, as well as a tour through the undergraduate classes and laboratories. Additionally, current aeronautical engineering research within the department was highlighted, which included CF18 rivet hole methodology life improvement, T56 combustion research, and aeroelasticity studies as they apply to wing flutter.

The creation of the Aeronautical Engineering program commenced in 2004 with a formal feasibility study. Once the concept was approved, acquisition of the required funding was solidified and new curriculum was created, which included: Aerodynamics, Stability and Control, Aircraft Design, Aircraft Materials, Aircraft Propulsion, Aircraft Performance, Aircraft Design, Maintenance Management and Rotary Wing Theory. While the new program focuses on aeronautical applications, it still shares a base commonality with the mechanical engineering program for the fundamental course areas.

With the emergence of the aeronautical engineering program, six additional faculty positions have been added to the Mechanical Engineering Department, with four of those positions already filled. A combustion test rig, rapid prototype machine, and additional wind tunnel have supplemented the research resources, as well as the planned development of a super-sonic wind tunnel and the re-establishment of the RMC jet engine test facility.

The first graduating class from Aeronautical Engineering will convocate in 2009, with accreditation by the Canadian Engineering Accreditation Board anticipated shortly thereafter. Additionally, an Aeronautical Engineering graduate studies program has just been reviewed by the Ontario Council of Graduate Schools. With the completion of these final benchmarks, the Aeronautical Engineering program will provide a substantial contribution to the CF and Department of National Defence.

Le Chef d’état-major de la Force aérienne revue le programme nouvellement de génie aéronautique au CMR

Le programme nouvellement créé de génie aéronautique, logé dans le departement de génie mécanique au CMR, était heureux d’accueillir le Chef d’état-major de la Force aérienne, le Lgén Watt, pour discuter du progrès étendu de cet effort. La visite a impliqué un briefing des étapes importantes réalisées jusqu’ici, et des défis prochains, aussi bien qu’une excursion dans les cours et les laboratoires. En plus, la recherche courante de génie aéronautique dans le département a été accentuée, ce qui a inclu amélioration de la vie de trou de rivet CF18, recherche de la combustion T56, et études incluses d’aéroélasticité comme ils s’appliquent au flottement d’aile.

La création du programme de genie aéronautique a débuté en 2004 avec une étude de faisabilité formelle. Quand le concept a été approuvé, l’acquisition du budget a été solidifiée et le nouveau programme d’études a été créé, ce qui a inclu : l’aérodynamique, la stabilité et le commande, la conception d’avion, les matériaux d’avion, le propulsion d’avion, la performance d’avion, le design d’avion, la gestion d’entretien et théorie rotatoire d’aile. Malgré que le nouveau programme se concentre sur des applications aéronautiques, il partage toujours une bas avec le programme de génie mécanique pour les cours fundementaux.

Avec l’apparition du programme de génie aéronautique, six positions additionnelles de corps enseignant ont été ajoutées au service de génie mécanique, avec quatre de ces positions déjà remplies. Un banc experimental de combustion, une machine de prototype rapide, et un tunnel de vent additionnel ont complété les ressources de recherches. Aussi, le développement d’un tunnel de vent super-sonique et le rétablissement des installations d’essai de la turbine de gaz sont prévus.

La première classe recevra un diplôme de génie aéronautique en 2009, suivi sous peu de l’accréditation du Conseil canadien d’accréditation de génie. En plus, un programme d’études de diplômé de génie aéronautique des étudies supérieurs vient d’être réexaminé par le Conseil d’ontario des écoles des étudies supérieurs. Avec l’accomplissement de ces repères finals, le programme de génie aéronautique fournira une contribution substantielle aux FC et au département de la Défense nationale.

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